my company

my company
Maulidul Rasul 1431 H..

Salam sejahtera kepada semua sahabat2 blogger.. dan juga dhuyuf yang sudi melawat blog yang xseberapa ni.. Post kali ni adalah berkaitan dengan Maulidur Rasul s.a.w.. yang mana telah diraikan dan juga di selawat dan salam oleh seluruh umat manusia sedunia..

Hari ini saya telah pergi ke sebuah majlis Maulidur Rasul yang diadakan di Pondok Pasir Tumbuh, juga tempat tinggal sahabat sekelas saya masa diploma dahulu.. apa yang saya nak cerita disini bukan lah keadaan fizikal pondok tersebut, tetapi jiwa2 dan juga hati2 penghuni disitu yang mendambakan kehidupan di akhirat sana, dan juga bagaimana hati mereka menyambut Hari kelahiran insan paling agung atas muka bumi ini, iaitu Rasulullah s.a.w.

Saya mendapat jemputan ini daripada "sahabat baik" saya yang mana belajar kat pondok tu jugak.. alhamdulillah..terima kasih kepada "sahabat baik" saya kerana menjemput saya.. bila saya menjejakkan kaki pada pagi tadi, suasana di pondok itu amat meriah sekali, majlis perarakan bermula pada pukul 8.00 pg, tapi saya kelewatan sedikit sebab semalam kedai saya ttup lewat, dalam pukul 3 lebih.. namun syukur pada Allah kerana memberi kesempatan kepada saya utk menyertai perarakan majlis Maulidur Rasul pagi tadi walau sekerat jalan..

saya difahamkan oleh sahabat baik saya, perarakan pagi tadi bermula dari stesen minyak ESSO cbg 4 Pasir Tumbuh dan terus ke pondok melalui jalan besar.. suasana perarakan amat meriah sekali, dan hati saya juga tersentuh bila mendengar selawat keatas Rasulullah s.a.w yang dikumandangkan oleh seorang marshall dengan menaiki van berpagar.. ramai sangat pelajar2 pondok dan juga org kampung menyertai perarakan tersebut.


*klu vdeo lambat, korang tekan play, n korang tekan pause, tggu sampai linenya penuh, baru korang tekan play balik, baru clear, nak clear lagi, pakailah streamyx..hehe*

Perarakan tadi berakhir di asrama muslimin, yang mana menempatkan dewan bagi acara seterusnya, selawat burdah dan juga asma`ulhusna dan lain2 lagi.. suasana penghuni pondok pasir tumbuh tadi dalam menyambut Maulidur Rasul amat meriah, seolah2 seperti menyambut hari raya.. Allahu Rabbi.. rasa tenang je berada disana, dengan wajah2 yang berseri oleh nur iman, diselaputi pula tubuh badan mereka dengan jubah dan serban berwarna putih..


*klu vdeo lembab, wat mcm vdeo kat atas ye..hehe..*

saya terpaksa pulang pukul 9.30 pagi tadi, sebb tak cukup tidur, badan jadi penat sangat, sememangnya banyak lagi progrm yang diadakan di pondok tu, namun sebb terlalu pening dan sebelah petang pula saya kerja, jadi kena pulang awal, sahabat baik saya suruh tunggu makan tengah hari dulu, tapi xdapat nak tunaikan permintaan dia, maaf ye.. saya ngantuk sangat tadi..

`ala kulli haal, saya rasa amat teruja dengan semangat2 anak2 muda yang memilih jalan utk menjadi golongan "alkayyisu" yang terdapat dalam hadis Rasulullah s.a.w.. semoga kita sama2 termasuk dalam golongan tersebut.. "ala kulli haal.. saya dapat merasai ketenangan berada disana, insyaAllah jika ada kesempatan, saya juga ingin menjadi sebahagian dari penghuni disana, insyaAllah..

*Allahumma solli `ala Sayyidina Muhammad wa`ala aalihi wasohbihi wabaarik wasallim...*


*yang ni pon same, klu lembab, wat mcm video atas*

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply