my company

my company
Kenapa Allah temukan kita dengan.....

♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah ♥


Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih, walau zahirnya kita ialah kekasihnya tapi xprnah sesaat pun kita mrasai kita ialah kekasihnya, apatah lagi akhirnya kita dibuang begitu saja atau kita yg trpaksa minta diri utk mngundur atau kita yg melepaskan dia pergi atau kita yg memulakan prmintaan utk perpisahan, sebenarnya ia bukan tanda kita mengalah krna slma prhubungan ini memang kita yg mngalah, tapi krna kita xsanggup mlihat dia trseksa utk brsama kita, mngkin kebahagiaannya di luar sana...


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


Tapi,pertemuan dgn org yg salah itulah juga sbgai petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang. Cinta manusia tak kekal lama, cinta Allah yg hakiki.. cuma kita sekadar insan biasa keturunan Nabi Adam, sbgai insan biasa, fitrah kita memerlukn seseorang insan di sisi utk menemani dgn berlandaskan syariat bukan hawa nafsu.


BERSYUKURLAH kerana kehilangan yang kita rasai sebenarnya ALLAH hendak menggantikan kita dgn sesuatu yg jauh lebih baik. PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH akan mengkabulkan permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Terdapat ralat dalam alat ini