my company

my company
04.02.2010


4.2.1986:

Uwaa…uwaaa… aku menangis setelah lahir ke dunia ni, aku tak tahu siapa aku pada masa tu, semua orang juga takkan tahu siapa diri mereka pada masa tu, hanya Allah sahaja yang tahu kita akan jadi apa dan bila kita akan mati nanti… Itulah hakikat kejadian manusia, pasti ada tarikh lahir, sume benda atas dunia ni ada tarikh lahir, hatta planet bumi skali pun.. yang mana bila bumi ni da tua, ia akan mati dan luput juga, yang mana kita semua tahu ia dikenali dengan kiamat. Namun yang kekal wujud hanya Allah Azzawajalla sahaja, Khalik likulli makhluqihi… DIA lah pentadbir segala alam cakerawala ini, yang mempunyai Syurga dan Neraka, Pemilik Arash Tertinggi.. Sujud syukur pada Allah SWT atas kelahiranku ini.


-gambar diatas ialah hadiah kek harijadiku dari ma.. tenkiu boss, hehe-


4.2.2010

Hari ini.. maka dengan itu genapla umur aku 24 tahun pada hari ni. Ma oyak buleh doh tu nok nikoh, hehe.. ( lagipun kat skolah, ma oyak ada anak murid ma dok pggl ma tok tuo sokmo, ada chance tuh,hahaha) Terima kasih aku ucapkan pada ma aku kerana telah melahirkan aku dan juga terima kasih yang tak terucap pada abah n ma yang mana telah menerapkan ilmu yang amat berguna, walaupun aku ni kadang2 xberguna… hehehe…

Terima kasih juga buat abah yang mana tak putus2 mendoakan aku agar terus berjaya dalam hidup, terima kasi juga wat abah kerana banyak mendidik aku, abah memang best, abah tak penah tunjukkan yang dia sayangkan anaknya, maksud aku bukan xsayangkan anaknya, tapi dalam masa nak mendidik aku dan adik2 aku, abah xde kompromi langsung, dulu masa aku form1, aku skolah petang di maahad amir indra petra, dan masa tu aku tengah jem lagi.. penah satu pagi tu aku g jalan2 umah kawan aku dan dorang pom ajak aku g mandi sungai.. best tuh.. tapi aku tak mandi pon, aku just tengok dorang je, macam2 skill, dok atas jambatan n fuuhh terjun terus dalam sungai.. best oo... tetiba je pehe meri kt blakang, oyak abah mari, alamak, kantoi aku..huhu... naik je atas jalan, dengan dramatiknya abah buka bonet kete kancil, abah kuarkan wayar paip.. piiiuupp2.. adeehh… abah pukul atas blakang aku.. sakit siot.. huhu. Itu la cara abah aku ajar aku tentang kehidupan dan yang bersalah haru terima hukuman.. sebb tu kadang2 aku akan cakap kasar ngan sape2 pun, tapi tu bukan niat aku, tapi kesan didikan abah yang tegas..

Ada satu kenangan tu, penah aku main badminton dalam rumah ngan adik aku, farhan… tapi macam mana silap aribulan pehe g katok cermin almari.. adeh.. kena pukul ngan badminton atas blakang, sakit siot.. melompat aku ngan pehe..hehe.. tapi kadang2 aku ni jadi malas nak blaja ntahlah… namun niat dihati tu membuak2 utk blaja lagi. Aku skang da stahun lebih habis diploma, insyaAllah, aku akan sambung degree gak nanti, and master plak.. Akan kubuktikan kepada mereka yang memandang rendah padaku..hahaha..

Terima kasih yang teramat sangat juga aku tujukan buat ma, yang mana mendidik aku dengan penuh hikmat, ma n abah memang best.. banyak mengajar aku tentang hidup. Dulu jika ma n abah marahkan aku, sering kali aku rasa ingin lari dari rumah, maklum la, otak singkat.. budak2..

Penah satu ketika, ma n abah xde kat umah, tinggal aku sorang, sari dua ok la lagi.. masuk ari ketiga, sedih woo.. xdengar suara ma n abah dok “ngepek” kat aku n adik2.. masa tu abah n ma g indon. Aku sorang je tido kat umah ni, dahla besar, tido sorang pulak tu..masa tu macam2 aku dengar kat luar umah.. takut wehh.. huhu..

Abah.. abah amat bekeng dalam mendidik aku n adik2, abah jarang pukul aku n adik2 jika wat salah, tapi abah akan guna cara psikologi,( almaklumla, abah pnsyarah kat maktab), kadang ayat dia tuh.. peegghh, rasa macam nak tercabut hati ni, rasa macam dihiris n diperah asam, pedih siot… dengan kata2 dia, akan wat aku ingat utk selamanya walaupun pahit... bak kata aku, nak buang sayang, nak telan pahit..kemam je la..hehehe…

Kepada mumi n dady(ceh.. skeping plak..haha) terima kasih zan ucapkan.. ma.. abah.. zan tak tahu lagumana nak balas jasa ma n abah dok ajar zan n didik je, walaupun zan banyak wat ma n abah sedih, mesti ma n abah banyak menangis piki pasal zan. Zan takkan tahu erti hidup, erti kasih sayang jika ma n abah x ajar.. terima kasih ma n abah.. tanpa ma n abah, zan takkan ada atas dunia ni, dan juga sebb sabar dengan kerenah anakmu ini, dan juga kerana tabah mendidik je sampai ke hari ini, sampai ke besday zan ke 24… maafkan segala dosa2 zan…



Abaaaah……maaaa…. Zan sayangkan abah ngan ma…


 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Terdapat ralat dalam alat ini