my company

my company
Rahsia perempuan yang lelaki patut tahu... :-)



1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

:- Absolutely right... but sometimes guys don't understand what happened inside gurls heart...



2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

:- Kadang2 gurls perlukan masa untuk menilai apa yang telah berlaku dan menganalisis sama ada perkara yang membuat hatinya disakiti tu adalah untuk kebaikan dia atau pun sebaliknya... Jika dia rasakan lelaki menyakitinya untuk kebaikannya makanya dia akan cuba membuka mata dan memperbaiki kelemahan tu. Seterusnya memaafkan sang lelaki. Tapi kalau disebaliknya... alamatnya... lelaki perlu berusaha keras untuk menambat hatinya kembali. =) Usaha tangga kejayaan. Hehe...



3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

:- Betul.Betul.Betul. Ini merupakan antara permasalahan terbesar wanita2 di muka bumi ni. Bukan tak nampak benda yang dibenci tapi buat2 tak nampak. Tapi bila da putus tengah jalan. Baru nak menyesal kata " Kenapa la aku buat tak tau je sebelum ni sedangkan memang dari dulu lagi aku tak suka dia buat macam tu" (Contoh je la ni.. heheh)



4. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

:- Macam mana eh? Karang kalau tersilap cakap kene 'sound' pule.. hehe...



5. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

:- Heeeee~ Macam terasa je ni... lalalala~




6. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

:- Setuju! Perempuan pun sama gak... jangan cakap macam tu kat lelaki... Tak baik... Kalau betul sekali pun... Cakap elok2... Nasihat... Kalo dia nak dengar insyaAllah dia akan berubah... Alhamdulillah... Kalo dia tak nak dengar... biar je la... asal dia tau apa yang dia buat... lama2 nanti sedar la dia... Doakan yang terbaik untuk dia...



7. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

:-Betul2... Sometimes kami memerlukan lawak2 kering untuk menghiburkan hati... kalo serius je sentiasa... tak reti apa yang nak buat...



8. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

:-Hah! Baca tu kaum laki... kalo rase2 tak perlu senyum tu baik tak payah senyum... Silap2 aribulan kene cop gatal... kehkeh...



9. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

:-Benar ni... kadang-kadang firasat lelaki tak selari dengan gerak hati perempuan tau...



10. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

:-100% agreed!



11. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

:- Betul juge...



12. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

:- Dan dengan syarat Cinta kerana Allah... =)



13. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

:- Setuju... dan saya pasti lelaki pun begitu juge... ^_^



14. Senjata wanita adalah airmata!!

:- Eh? Bukan kuku ke? hehe....


15. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

:- Selain tu... lelaki tu mestilah berpegang kepada agama, hormat orang tua, dan ikhlas menerima diri wanita apa adanya... heee~



16. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

:- Memang betul... ;)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Terdapat ralat dalam alat ini